Flera jobb på samma gång..

Igår så var jag på min första arbetsdag på den nyöppnade sportbutiken i Åkersberga. Jag tyckte det var roligt att plocka upp kläder och bemöta kunder igen som jag tidigare gjorde när jag jobbade på Ica. Sen är personalen och cheferna på min nya arbetsplats jättetrevliga samt att en tjej där som är syster till chefen som äger butiken, hon har gått på samma gymnasium som jag, Täby Enskilda Gymnasium, eller förr så hette det Täby Media Gymnasium. Så vi fick bra kontakt med varandra och pratade om allt möjligt, om våra gamla lärare samt de kurser som vi gick, så det var kul =).

Sen efter jobbet så träffade jag Jessicka för att umgås med till kvällen. Saken var att jag skulle ringa henne efter att jag hade slutat jobbet men hade nästan inget batteri kvar på mobilen, så jag kunde bara skicka sms. Men efter några sms så dog min mobil, och då kunde jag inte få kontakt med antingen Jessicka eller min pappa som skulle hämta upp oss på buss-stationen. Då tänkte jag att jag kunde gå hem till Jessicka istället och få låna hennes telefon så jag kunde ringa pappa och säga vilken tid han kunde hämta upp oss, då plötsligt ser jag Jessicka i backen, i full fart mot centrum. Hon berätta att hon hade brottom ner för att vi skulle ta en buss som jag hade föreslagit om, men hon sa att hon inte skulle hinna med den men det gjorde vi. Sen fick jag låna hennes mobil för att ringa till pappa och säga att vi var på väg så han kunde skjussa oss hem. Först åkte vi till mitt gamla jobb för att handla lite gott till kvällen sen blev det Rock Band med Jonis och Linn, det var kul! Jessicka var rätt bra på gitarr faktiskt och vårat band heter Charlies Angels ;)

Nu ska jag duka vidare här hemma, men ses snart igen hoppas jag :)

Puss och kram till er alla!

/Fredrik Björn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0