"Hallå, du där! Du är värsta slampan!"

Igår när jag väl satt på bussen hem ifrån stan så var det ett gäng tjejer bakom mig som var högljudda under hela resan hem till Norrtälje, helt galet asså! Jag och alla andra blev störda hela resan på bussen och jag hade nästan bara lust att skrika att dom kunde vara tysta för en stund, men det ville jag inte göra ändå. Man vet ju själv hur man var i den ålder när man höll på att flamsa runt och vara högljudda, men på en buss kan det åtminstonde vara lite tyst, för det var som sagt på kvällen och vissa har säkert jobbat hela dagen, men själv var jag ledig som tur var.

Men dom började prata om deras kväll ute på krogen när dom väl skulle börja dansa till en bra låt så sa ena tjejen att dom blev påpekade på hur dom dansade. Det var tydligen en annan tjej som inte tillhörde deras gäng som sa att dom dansade som slampor på dansgolvet. Och jag tänkte bara då "Hur fan dansar man som en slampa?!" och det sa dom andra tjejerna också. Bara för att man dansar med känsla och rör sig mycket på dansgolvet så betyder det väl inte att man dansar slampigt? samt att tjejen som sa det rörde sig bara från den ena sidan till den andra, den typiska "svenskdansen" bland alla svenskar som inte kan dansa med musiken. Det är väldigt tråkigt att man ska behöva höra sådana ord bara för att man vill ha det roligt med sina vänner på krogen. Och man brukar faktiskt säga "Den som sa det han var det" så den tjejen som klagade över deras dansstil sög säkert själv på dansgolvet och var avundsjuk på att dom andra tjejerna på bussen kunde leva ut på dansgolvet som inte hon kunde göra.

Men jag tycker att ni som satt på bussen 676 från Stockholm - Norrtälje ska stå på sig och inte ta så mycket skit från alla andra. Man ska vara sig själv och inte någon annan. Men nästa gång kan ni väl vara lite tystare på bussen om det är kväll och vissa kan vara trötta efter att ha jobbat en hel dag?

Puss och kram till er alla!

/Fredrik Björn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0